Saturday, June 7, 2014

Aalborg

 Fredag kørte vi til Nordjylland. Første stop var Aalborg, hvor vi spiste med mellemsønnen. Han bor på 4. maj-kollegiet, som ligger lige ved siden af den gamle jødiske kirkegård. Almindeligvis er der låst ind til gravene, men ikke i går.
 Efter aftensmaden gik vi en tur i byen og rundt om det nye Musikkens Hus, hvor også konservatoriet hører til. På tirsdag d 10 spiller han sin afslutnings-koncert kl. 21. Fem års studier afsluttes, og jeg glæder mig til at høre og se ham på scenen med orkester og egen musik.
 Huset er stort og imponerende, men ufattelig gråt og trist.

Underligt at forestille sig, at dette skal være rammen om et kreativt studie. - Lørdagen har husbond og jeg tilbragt med familie i Strandby. I morgen, Pinsedag kan vi deltage i gudstjenesten, inden jeg skal med færgen til Göteborg. De første dage i ugen tilbringes i Sverige med bla kollegiemøde. Men tirsdag aften er jeg på plads i Musikkens Hus.

4 comments:

Madame said...

Tillykke med din søn - hvor er det dejligt for ham, at fem års studier nu afsluttes. Det bliver spændende at høre ham høre og se ham på scenen med orkester og egen musik.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg glæder mig så meget til den koncert!

Rasmine said...

Da jeg i sin tid hørte om planerne for Musikkens Hus, syntes jeg, det var en fantastisk god idé. Forhåbentlig fungerer ideen/ideerne, men huset er ikke bare trist og gråt - det er direkte grimt! Heldigvis har jeg ingen anledning til at begive mig ind i det, for det har jeg absolut ikke lyst til.

Men der er nok ingen tvivl om, at koncerten på tirsdag bliver en oplevelse af de større for den stolte mor :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - det var en dejlig aften - og han klarede sig godt!
Men huset er ikke rart at være i.