Friday, March 14, 2014

Jeg laver altså andet -

 - end at læse! Jeg køre fx i tog over broen til Sverige - ofte i dejligt vejr. Efter rejsen til Israel tænker jeg på Øresund, også som vandet der reddede mennesker fra døden. Vores guide mindede om, at én ting var danskerne, som satte livet på spil for at sejle jøder over sundet, en anden sag var, at Sverige faktisk var villig til at tage imod dem! Det var ingen selvfølge i verden, som den så ud. Hm - hvordan er det med at tage i mod mennesker på flugt i dag?
Onsdag i Lund deltog jeg i middagsbøn i Domkyrkan og var bagefter med til lunch i Pilgrimscentret.
Tilbage i København i det skønne vejr. På en løbetur kom jeg forbi nok en gravsten over et savnet menneske. Jeg tænker ofte på ham, når jeg ser alle de tomme dåser, som ligger og flyder over alt!
Fredag aften tilbragte jeg i kirken i Furulund, hvor køkkenet godt kan ses som et hjerte i huset. En herlig lille, men levende menighed. Ikke mindst de mange børn satte dejligt præg på aftenen. God mad, sang og fællesskab var også en del af samlingen. Tak for det! Jo, der sker lidt forskelligt i mit liv.

2 comments:

Madame said...

Du oplever så meget spændende! Og det skriver om, hvordan det er med at tage imod mennesker på flugt i dag, er virkelig værd at tænke over ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg er ikke sikker på, det er meget lettere at være flygtning i dag.