Saturday, March 22, 2014

Fordybelse kan også være at ordne

Hvis man synger lige så stille, gør det nok ikke noget:-)
 Denne uge har været intensiv for mig. Efter et hyggeligt besøg i det Nordjyske i weekenden, skulle jeg til Stockholm for at arbejde sammen med kollegaer i lederskabet i Equmeniakyrkan. Vi havde gode dage, ingen problemer, bare mange, mange ting på dagsordenen. Efter to intensive døgn kørte jeg i tog hjem til København. Her var det meningen, jeg skulle sove og ad sted igen næste dag til regionen, hvor både hyggeligt og mere kompliceret arbejde ventede. - Men nej, sådan skulle det ikke være. Min krop lukker ned, hvis den synes, det går for stærkt. Jeg vågner med hovedpine, kan ikke holde noget i mig (heller ikke piller), kan ikke tåle lys og er i det hele taget ikke til noget som helst. Derfor blev jeg nødt til at aflyse mine aftaler, og andre måtte tage opgaverne.
 Det tager et døgn, så er det ovre og jeg er bare lidt mat. Derfor kunne jeg godt tage ad sted dagen efter, så det gjorde jeg naturligvis. I Malmö skulle jeg bla. være med til at forberede en retræte! Åh det glæder jeg mig til. Efter at have ordnet det, jeg skulle, har jeg tilbragt resten af fredagen og lørdagen med at rydde op i køkkenet - alle skuffer og skabe, krydderier, dåser, flasker, poser og glas. Det er blevet så fint.
I morgen kommer husbond hjem. Han har været i Zimbabwe en uge. Han er savnet!

6 comments:

Madame said...

Hvor er dit køkken fint! Men sikke noget, at du var ved at overbelaste dig selv, så kroppen måtte sige fra med store bogstaver.

Rasmine said...

Ikke så rart - og dog: Det er da en klog krop, der forstår at passe på dig, når du er ved at gå over gevind! Spørgsmålet er så, hvor mange gange den endnu skal sige fra, før du har lært det ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg synes jo ikke selv, jeg har overbelastet mig, men syg blev jeg jo!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - det er min "gamle skade" - jeg har en gang for 13 år siden været syg pga overbelastning. Efter det reagerer kroppen af og til på denne måde.

Lene said...

Godt at din krop siger fra. Det lyder spændende med den retræte, det håber jeg, vi hører mere om. God søndag til dig

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det bliver allerede 25 - 27 april på Örestrand ved Höganäs. Den har været planlagt længe, og jeg har fået mulighed for at være med til at lede. Glæder mig!