Thursday, September 5, 2013

Spændende dage med alle lederne

 Fra mandag til torsdag har jeg været sammen med alle de her herlige mennesker. Vi er de ansatte i Equmeniakyrkans 7 regioner. 7 af os er leder i kirken, andre er assistenter, menigheds-udviklere eller ledere i ungdomsorganisationen. Jeg kendte ikke mange på forhånd, men det har været et fint fællesskab at være med i. Alle har mange spørgsmål til både teologi og praksis, både når det gælder kirkelige handlinger og udbetaling af kørselsgodtgørelse. Det er faktisk en kæmpe opgave, at få tre kirkesamfund til at blive et helt nyt.
Man mærkede tydeligt vilje, glæde og pioner-ånd, det er så spændende, at være med. Jeg fik lov at fortælle "en af de gode historier fra vores tradition" - nemlig den om Strandby metodistkirke. Jeg fortalte også om Vonge, hvor jeg var præst i 9 år, inden, jeg kom til Strandby.  Det er nemlig også en god historie.
Nu sidder jeg hjemme i København, hvor mørket er faldet på. Husbond og jeg har gået vores aftentur og sagt godnat til garderne på Amalienborg. Datterbarnet er ved at gøre klar til rustur med studiet. Hun er allerede godt i gang med latin, etik og Bibelkundskab. Ved siden af teologi-studierne underviser hun folkeskole-elever af yngste slags - en meget hyggelig kombination.

4 comments:

Lene said...

Det er noget af en opgave, du er kommet på, men så er det godt at der er mange til at løfte i fællesskab :-)
Det lyder hyggeligt at I siger godnat til garderne.

Madame said...

Det er spændende at høre om dit nye liv! Og sikke en fin kombination for datter, at hun ved siden af teologistudiet underviser de yngste folkeskoleelever!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det er meget spændende, og jeg har det godt med det hele.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det bliver godt for hende, hun kommer til at bevare jordforbindelsen, ingen tvivl om det!