Wednesday, November 7, 2012

Uhuuuu

 Ok, jeg ved godt, vi er lidt bagefter. Det var Allehelgen i søndags og Halloween i sidste uge, men det var altså her til aften, at Klub Zakæus havde Halloween på programmet. Jeg ved også godt, at nogen synes, det er helt forkert at fejre Halloween i kirken. Men jeg har mine grunde.
 Jeg fortalte min sædvanlige spøgelseshistorie fra det virkelige liv, om dengang min far oplevede et genfærd gå hen over et loft i et lille hus langt ude på landet i Norge. Min far, der også var præst (ganske vist ikke på det tidspunkt) var et meget nøgternt menneske, der ikke var specielt overtroisk eller bange for noget.
Spøgelseshistorien bruger jeg til at fortælle, at de ikke skal være bange for hverken levende eller døde - for de hører Jesus til og han er stærkere end døden. Derfor er hans kors, tegnet der kan beskytte dem. - Se på den måde kan jeg fortælle børnene om død og opstandelse 2 gange om året både til Påske og til Allehelgen!

2 comments:

Madame said...

Det var en fin pointe - ja, på den måde kan du fortælle børnene om død og opstandelse hele to gange om året.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - og det bliver jeg aldrig træt af:-)