Friday, October 26, 2012

Fredag aften - sabbat!

Der er fredag aften. Vi har spist dejlig aftensmad sammen med William og hans forældre. Jeg har løbet en tur i den kolde aften og nu lytter jeg til Radio 24/7, hvor Lisbeth Zornig Andersen og hendes søster, som hun ikke er biologisk i familie med, fortæller om deres forbløffende forforfærdelige opvækst. Deres relation er, at Lisbeths mor og Bettinas far var kærester gennem 30 år. De har ikke haft kontakt med hinanden i deres voksne liv, men har fundet hinanden igen inden for det seneste år.
Hvor er det godt, at mennesker kan overleve og blive i stand til at dele. Netop i dag har Folketinget besluttet at gøre noget ekstra for at hjælpe misbrugte børn, idet der er sat penge af i Sats-puljen.

4 comments:

Madame said...

Den udsendelse ville jeg gerne have hørt. Ja, hvor er det dog godt, at der nu vil blive gjort noget ekstra for at hjælpe misbrugte børn!

Marianne said...

Den udsendelse ville jeg gerne have hørt. Jeg prøver om ikke jeg kan finde den i arkivet på 24/7. Jeg er også fuld af forbløffelse over, at den kvinde har så meget overskud, når man tænker på den opvækst.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg tænker stadig på udsendelsen i dag - det var stærk radio!

Tro Håb og Kærlighed said...

Marianne - ja, det er utroligt, hvad et menneske kan gennemgå og så være så hel og flot en person.