Friday, August 24, 2012

Tak for mad!

Det er virkeligt en velsignelse at  have køkkenhave. Som blog-følgere vil vide, er det mit først  år med en sådan. Hver dag høster jeg til aftensmaden. Vi spiser slaw med bl.a. chili, grøn peber og grønkål, salat af krølsalat og tomater og drysser masser af storbladet persille over det meste. Som det sidste nye er jeg begyndt at høste de dejligste bønner. Spinaten er desværre gået i stok, så det er slut. Krydderurterne gror som planlagt og høstes også hver dag.
Jeg indrømmer gerne, at jeg havde min tvivl om, hvorvidt der overhovedet ville komme noget op af jorden i drivhus og højbed. Og bedre blev det ikke, da sneglene flyttede ind (og kål-sommerfuglene, der lægger æg, som bliver til larver, der spiser grønkål) - Men hver dag er det en glæde at blive velsignet med alt det grønne og røde fra haven.

No comments: