Saturday, November 26, 2011

Lørdags-dåb med kager

Helt usædvanligt havde vi dåbsgudstjeneste en lørdag. Dåben hører hjemme i menighedens gudstjeneste, da vores dåbsforståelse som metodister hænger nøje sammen med menighedens medansvar for barnets oplæring i den kristne tro.

 Men i ActA, vores lille kirke i Aalborg, holder vi gudstjeneste på forskellige dage, så da en ung familie gerne ville have dåb en lørdag - og havde flere gæster, end vi kunne være i Aalborg - så blev der en dejlig dåbsgudstjeneste og fest i dag i Strandby.
 Sofies - og storesøster Signes - mor havde lavet så mange skønne kager. Det overdådige kagebord indeholdt også lilla kyskager! Smukt og lækkert.
I dag fik jeg også købt nye løbebukser, der kan klare lidt mere kulde. Og så et par nye løbesko. Jeg blev nødt til lige at prøve det nye løbegear, selvom jeg faktisk var ude i morges. Ovenpå alle kagerne!

6 comments:

Madame said...

Tillykke med de lækre løbesko - hvor er du sej at løbe her på den kolde årstid. Og sikke nogle skønne billeder fra barnedåben!
God 1. søndag i advent ...

Lene said...

jeg havde de samme ord på læberne som Madame, du er sej, at du kommer ud at løbe på den her tid :-)
Sikke kager I fik, og mon ikke mange andre benyttede sig af at komme til gudstjeneste eller var den kun for ACTA?

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - indtil videre har det ikke været alt for koldt. Jeg håber at kunne blive ved. Og det var en dejlig dåbsdag.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - gudstjenesten var offentlig, men det var mest de inviterede som kom.
At jeg løber, har du faktisk andel i - men det kommer der et blogindlæg om på et tidspunkt:-)

David Kvebæk said...

Dette ser fristende ut! Men var barnet ikke med? Har du løpt fra det med dine nye joggesko? Velsignet adventtid!

Tro Håb og Kærlighed said...

David - jo vist var barnet med. Der var mange børn - men jeg tog kun billeder af kagerne. Sådan er det, når jeg selv har tjeneste.
Løbet foregår i adstadigt tempo!