Sunday, November 27, 2011

Årets adventskrans

Siden vi fik adventskransen foræret, har jeg brugt den hvert år. Børnene savnede meget den grønne krans, men jeg er godt tilfreds med kun at skulle pynte den faste krans. Lysene er lilla, kirkens adventsfarve. Lilla er bodens og eftertænksomhedens farve. Og advent er tid for eftertænksomhed og forberedelse på at skulle modtage Jesus. Ikke kun det lille barn i julens krybbe, men også Verdens Herre, der kommer igen en dag, som ingen kender.

Advent begynder i år allerede i november, så novemberkaktussen vil også være med. Den er velkommen til det!

4 comments:

Lene said...

Din adventskrans passer så perfekt til fadet, det står i, og den lille skål med hyacint og husløg. Jeg kunne ikke huske, om du kun tændte et lys af gangen, men det kan jeg jo se, at du gør:-)
Min tilsvarende stage står fremme hele året, så derfor er den ikke blevet til adventskransen her :-)

Madame said...

Hvor er det smukt, som du har pyntet med lilla lys, husløg og hyacinter. Her blomstrer novemberkaktussen også i disse dage.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - den kan nemlig fint stå fremme hele året. Min kommer kun frem til advent, men jeg er glad for den.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Det er lige tiden for novemberkaktus!