Monday, June 7, 2010

Skagen

I dag har jeg nydt stilheden på en anden måde. Jeg er klar over, at det har været regnvejr i det meste af landet i dag. Men her i den nordligst del af Jylland har det regnet ganske let. Husbond og jeg kørte til Skagen.
På Grenen mødte vi meget få mennesker. Almindeligvis er der en lind strøm langs stranden både ud og hjem, men altså ikke i dag. Det er egentlig sjovt at bo et sted, som mange mener er langt væk fra det meste, og så have en turistatraktion som Grenen en Maraton-distance væk. Ganske rigtigt talte de mennesker vi trods alt mødte, tysk og fransk.

Stegt ål afsluttede turen, inden vi rundede Gammel Skagen med solnedgangskiosken. Vi blev ikke til solen går ned - det varer stadig et stykke tid. Vi spiste heller ikke is - vi havde nemlig en halv jordbærkage, som ventede på os herhjemme!
Posted by Picasa

8 comments:

Lene said...

Så glæder jeg mig til motorcyklen finder vej til Skagen :-)

Madame said...

Sikke en dejlig idé med en udflugt til Skagen! Er det mon det yderste af Grene, du har fotograferet? Der har jeg stået med en fod i Vesterhavet og en i Skagerak :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja, Skagen er bestemt et besøg værd. Vi ser ofte forskellige klubber på vej derop - på cykel i veteranbiler, på veteran-MC'er eller på nye maskiner.Men der er plads til flere:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det er Vesterhavet og Kattegat, der mødes ved Grenens spids. Det er et sted sæler kan lide at tumle i de specielle strømforhold.

Tina - omme i London said...

Uhmmm... jeg ELSKER stegte aal!

Anne Thompson said...

Det lyder godt nok som en rigtig god dag!

Tro Håb og Kærlighed said...

Tina - det gør jeg også:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - det var en dejlig fridag!