Tuesday, June 8, 2010

FN 31



FN 31 er nummeret på svigerfars båd. Han ejer den sammen med sin makker, der netop er fyldt 85. Svigerfar fylder 84 om ikke mange uger. FN er indregistreringen på fartøjer hjemmehørende i det, der hed Frederikshavn politikreds. Vejret er med de to fiskere for tiden - det handler om, at der ikke må være for meget vind. De sætter garn og skaffer dejlig mad til familie og venner. På den måde er fiskeriet dobbelt glæde!
Denne sæson har de købt en ny motor - det var ikke unødig luksus.
Posted by Picasa

6 comments:

Madame said...

Hvor er det dejligt at høre om gamle mennesker, der er så fyldt med liv, og som nyder at sejle ud og fiske :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, det er en glæde, at se og mærke deres livsmod.

conny said...

Ja, det er billeder af livskvalitet.
Hvis jeg kunne håndtere sådan en båd, så ville jeg meget gerne blive over firs.

Tro Håb og Kærlighed said...

Conny - livskvalitet! Det er ordet:-)

David Kvebæk said...

Hvilken lykke! Tenk 84 - 85 år og kan mestre en slik båt, og dertil sette og trekke garn. Min drøm har vært å komme ut med min sønns båt for å fiske. Nå kommer jeg ikke engang ned til båten. Det er for bratt. Men disse to herrer er benådet med god helse og sterk fysikk, og så vet de godt hvor fisken står.
Jeg gleder meg på deres vegne. Takk for at du viser slike bilder, Charlotte. De gir minner og skaper glede. Hilse til de bolde fiskermenn.

Tro Håb og Kærlighed said...

David - det skal jeg gøre. Forøvrigt er det muligt Poul selv læser dit indlæg:-)