Tuesday, March 23, 2010

De var der!!!

Vi har haft så meget sne i så lang tid, at jeg har været alvorligt bekymret for, om der mon var forårsblomster nednunder. En overgang jokede vi med, at vores erantis måske udviklede solsikke-stængler, fordi der var så langt op gennem al den sne. Men pludselig - fra den ene dag til den anden - så havde snetæppet flyttet sig, og dér stod de så, en hel klynge af gule erantis og lyste. Vintergækkerne var også, hvor de skulle være - bl.a. den klynge der for længe siden er plantet om fra en have i Lørslev. "En svale gør ingen sommer", siger man - men en klynge forårsblomster, det er altså forår!
Og forleden så jeg en vibe! Så kom ikke her.
Posted by Picasa

4 comments:

Lene said...

Det ER forår :-) Og ha en god aften i Aalborg :-)

Jane Klitgaard said...

Og i sidste uge er jeg ret sikker på jeg så en lærke!! jow-jow. Det er ganske vist. Dejlige bilelder der minder mig om Henriks forældres have der var helt gul om foråret. Tak for den reminder;-)

Madame said...

Pyha, det var godt, at de ikke var blevet kvalt af sneen. Jeg har også set de yndigste erantis og vintergækker i dag, og man bliver så glad over al deres livskraft :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak, vi havde en rigtig god aften!
Jane - wow, en lærke! Det rykker.
Madame - åh, det gør så godt med de små blomster!