Saturday, January 16, 2010

Q for Qvindfolk

Q er let og oplagt. Q står for QVINDFOLK som i "Café Qvindfolk". 4 - 5 gange om året åbner caféen. Billederne er fra to forskellige. Det er en brunch-café, og mødetiden er 10:30 - 13. Flest har vi været næsten 100, da var dagens emne "Hospice". Almindeligvis regner vi med 60 deltagere. Det er qvinder i alle aldre, en del er hjemmehørende i kirken, mange er veninder, familie, eller blot trofaste café-gængere. Vi begynder med en morgensang, derefter er der dejlig mad i ca 1 time. Så får dagens taler ordet. Vi har haft besøg af qvinder, der har fortalt om bøger, Kina, hospice, Astrid Lindgren, Karen Blixen, ikoner, filmhelte og jeg har fortalt om pilgrimsvandringer og stjernetydere. Tiden flyver i godt selskab. Må der slet ikke komme mænd? Jo, da: i køkkenet er der af og til hjælpende mænd. De bager pandekager, laver tykmælk og steger bacon. Opvasken tager andre frivillige (qvinder) sig af Hvordan begyndte det egentlig? Min veninde Susanne fandt på en café i sin kirke. Den hedder "Mandfred". - Næste Qvindfolk i Strandby Metodistkirke er lørdag d. 30. januar, hvor vi skal høre om Leonora Christine. Velkommen!
Posted by Picasa

24 comments:

Lene said...

Sådan en dag med god mad, gode mennesker og gode emner kan man leve længe på :-)
Ha en god lørdag.

Madame said...

Hvem der bare boede i nærheden af Strandby - det lyder fortryllende dejligt med jeres "Café Qvindfolk".

Living next to me said...

ja det er godt er tid for frokost . Så mye god mat . Quinde er jo en flott navn på oss da..GOd helg F

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja, det kan man nemlig:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - du skal være så velkommen - jeg er sikker på, du vil nyde det. Og være et dejligt bidrag til fællesskabet.

Tro Håb og Kærlighed said...

Living next to me - Ja, Qvind-folk skulle det være! (Et andet forslag var "Café Fruentimmer", som hermed er til fri afbenyttelse)

Tania said...

Hehe, flott Q! Ser ut som god mat!:-)
Ha en fin helg!

Tro Håb og Kærlighed said...

Spiderdama - og god weekend til dig:-)

Petunia said...

Der var det mye godt å spise og hyggelig mennesker:) Flott kos!

Anonymous said...

Dette hørtes kjempekoselig ut.Dere var jo mange Quinder her. MAten ser jo bare deilig ut. (Likte at mennene var på kjøkkenet!).
Ha en fortsatt god helg!

Eli Kristin Magnussen said...

Så mye god mat - Cafè Quindfolk ser virkelig innbydende ut, hi-hi! :D

Ha en super lørdagskveld!

Gitte J said...

Det er altid godt at hygge med andre Qvinder, det ser hyggelig ud.
God weekend.

TorAa said...

Vilken fantastisk ide.
Jeg skal se til at skaffe meg noen klær og en parykk sådan at jeg kan snike meg inn.
For det har jeg virkelig lyst til når jeg ser denne herlige mat.

Ha en flott søndag

Tro Håb og Kærlighed said...

Petunia - ja, maden er en vigtig faktor i Qvindfolk!

Tro Håb og Kærlighed said...

qehenne - det er fint med mændene i køkkenet - særligt dem, vi har. For de er gode!

Tro Håb og Kærlighed said...

Eli Kristin - tak jeg havde en super lørdagskveld. En vens 50-års fødselsdag, stor fest med dejlig mad og gode venner!

Tro Håb og Kærlighed said...

Gitte J - qvindeligt selskab er ikke at foragte:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

TorAa - jeg lover ikke at afsløre dig, hvis du skulle komme forbi:-)

Rimkogeren said...

UHA. Jeg skulle vist ikke have sprunget frokosten over.
Q for kvindfolk, jamen næste gang Petunia kommer til Q, vil jeg indføre en ny ret stavning, altså Qjon, Qglepen, speQlation osv-
Tak for verset.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rimkoger - du kan jo prøve at snige dig ind. Jeg sladrer ikke, hvis du bliver genkendt! qlegrill bliver et hit med din nye stavemåde:-) Selv tak!

Henny said...

Det lyder rigtig hyggeligt. Og det der med mænd, der steger bacon og vasker op er da helt genialt!

Tro Håb og Kærlighed said...

Henny - vi er også ret glade for konceptet:-)

Kathrine 'Glimt' said...

mmm ... herlig ;)

Tro Håb og Kærlighed said...

Kathrine - nemlig:-)