Monday, October 5, 2009

God is good - all the time!

Søndag aften havde jeg glæden at være til afslutnings-koncert på Copenhagen Gospel Festival. En af instruktørerne var Gerald Smith fra NY. Han har været i Danmark mange gange, og det er altid en fornøjelse at opleve ham.
Koret bestod af 170 sangere, der gjorde det rigtigt godt.
Peter Steinvig er et af de mennesker, uden hvem alt den herlige musik ikke var kommet til landet. Peter, der til daglig er organist i Karlslunde Strandkirke, har brændt for sort gospelmusik i mange år. Gennem de mange venskaber han har knyttet til musikere og instruktører i USA og England, og gennem sit utrættelige arbejde med gospelkor i Danmark, har han åbnet mange menneskers ører og hjerter for Guds virkelighed gennem denne pågående og medrivende musik.
Posted by Picasa

3 comments:

Lene said...

Og så sidder jeg her og synger med på overskriften :-) Mit kor havde en koncert sammen med Klüvers big band, Maria Carmen Koppel og et gospelkor fra Århus, hvor vi netop sang denne sang.

Madame said...

Sikke en spændende oplevelse for dig!
Det minder mig om, at jeg engang hørte Marie Carmen Koppel fortælle om, at hun en overgang boede i NY og var med til mange gospelkoncerter, hvor hun selv optrådte.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det er sjovt! Der er så mange gode gospelsange - ørerhængere!
Madame - vi har også været til megen god gospel i USA. Det er en kæmpe oplevelse at være til gudstjenester i sorte kirker. Faktisk har nogen af gospelkorene fra Danmark sunget i USA. Det vækker stor jubel i de sorte kirker - der er man ikke vant til, at hvide interesserer sig for - og slet ikke synger - deres musik!