Tuesday, October 13, 2009

Bakke ned og bakke op

Også i dag blev der mulighed for en lang tur i det fri. Dronninglund storskov var målet. Her vandrede vi fra sidst på formiddagen. Turen var afvekslende med en mose, hvor farverne var brune, røde og blå. Inde i skoven er der stadig grønt, selvom træerne set på afstand ser meget brune ud. Vi fulgte, som sædvanligt, de mærkede pile-ruter - men tog i dag dem alle 3.
Luften var kølig, men vi gik rask til, og holdt varmen. Vi spiste frokost ved et lille hus, hvor vi fandt en efterladt skål, der var fyldt med regnvand. Selvom klokken var over middag, var der is på vandet - så lidt koldt var det altså. Senere på turen talte vi om, at det godt nok gik noget op ad bakke. Jørgen kiggede på kortet og så, at vi var på vej mod det højeste punkt i Vensyssel: Knøsen. Det er nu ikke noget udsigtspunkt, for stedet er omgivet af bøgetræer. Men nu har vi været på de højeste punkter nord for fjorden, syd for fjorden, på Sjælland og på Bornholm.
Posted by Picasa

5 comments:

Madame said...

Sikke en dejlig tur I har været på! Hvad hedder egentlig det højeste punkt på Sjælland? Det tror jeg aldrig, jeg har læst eller hørt om.

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, jeg kunne ikke lige huske, hvad det hed - slog op På: www.kms.dk/Nyheder/Arkiv/2007/Sjaellands+hoejeste+punkt.htm
kan man læse, at der er strid om det skal være det højeste menneskeskabte (som er Gyldenløvs Høj nord for Ringsted 125,5/121,9), eller højeste naturlige punkt(Kobanke syd for Rønnede 122,9). MEN, jeg har ikke været nogen af stederne!! Så det, jeg husker præsenteret, som det højeste, har ihvertfald ikke været, "Det højeste punkt på Sjælland" Ha, sådan kan det gå! (Forøvrigt har jeg fået udskiftet mine karklude til nye i smukke farver:-)

Madame said...

Det var sødt af dig at undersøge det - tusind tak!
Og nye karklude, hvor er det sjovt, at jeg kunne inspirere dig :-)

Lene said...

Skovtur med madpakke må være mit næste projekt. Jeg husker pludselig de mange traveture som spejder i efteråret, hvor termokanden med varm kakao var fast bestanddel :-) Og dine billeder har virkelig fanget lyset i skoven :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, Madame - det lyser op ved køkkenvasken :-)
Lene - det er så smukt i skoven netop nu. Men nu er frosten kommet, så det varer ikke længe.