Thursday, August 20, 2009

Grønne spejdere er vi....

...fuld af lyst og energi! Strandby spejderne har til aften samlet gamle og nye spejdere, ledere og forældre. Der var løb med sjove poster -
nogen mere voldsomme end andre. Der blev skudt med skydevåben og kastet med flødeboller blandt andet.
Naturligvis var der også bål
som blev brugt til snobrød, pølser og pandekager. Spejder er altid fællesskab. Man kan ikke være spejder alene, det foregår sammen med andre. Man deler glæder og sorger, styrke og svaghed og til sammen er man spejdere - patrulje, flok eller leder. Og Jesus er altid med! Han har selv sagt, at når to eller tre samles i hans navn, og det gør vi, når vi trækker i den grønne uniform, så er han sammen med os. Alle MS'ere ønskes et dejligt, vildt, spændende og lærerigt spejderår.
Posted by Picasa

3 comments:

Stine Barselsfeber said...

Åh :-) Det ser dejligt ud! Jeg mindes sådan sommeren 1999 hvor jeg var med på metodisternes spejderlejr, fordi vores egen lejr var blevet aflyst pga for få deltagere. Det var en sjov uge!

Tro Håb og Kærlighed said...

Det var sjovt. Lige i 1999 var ingen fra min familie på MS-lejr. Den sommer var vi i USA hos min søster. Det var alle glade for, men børnene var ikke tilfredse med, at de måtte undvære spejderlejren - som vist var på Bornholm?

Stine Barselsfeber said...

Jep, det var nemlig på Bornholm, Jeg husker det tydeligt, for det var første gang jeg var der.
En morsom og god uge, og en herlig patrulje jeg selv var med. En mindeværdig lejr :-)
Men det kunne da have været sjovt om noget af din familie havde været med.
Til gengæld kender en fra mit hold på jordemoderskolen dig. Hun er døbt i metodistkirken i Strandby, og mente vidst nok, at din mand er fætter til hendes far eller noget sådan. Hun hedder Fie Hjørnet og jeg skulle hilse :-)