Saturday, March 22, 2008

1 års-dag og dagbøger



Tro Håb og Kærlighed fylder 1 år.

Jeg har aldrig været god til at skrive dag-bog i længere tid, forstået som notater skrevet hver dag. Men bloggen har været helt fin at have. Jeg skriver mindst en gang om ugen om mit liv med Gud: i menigheden, i familien og i byen. Af og til får jeg en kommentar til det, jeg skriver. Det er altid rart.

Ud over bloggen skriver jeg faktisk i min lille sorte notesbog. Ikke hver dag, men ofte. Den er en del af mit andagtsliv.

Kun når jeg er på retræte, skriver jeg omhyggelig dagbog. Det betyder, at jeg har en lille samling hæfter med tanker, skriftsteder, salmevers, citater, bønner, fortvivlelse, glæde, bekymringer, tegninger, madopskrifter, naturiagttagelser mm. Tager jeg dem frem og læser, er jeg helt tilbage i netop den retrætes stemning og indhold.

Om lidt er der Påskemeditation i kirken. Teksten er Johannes 20: 11 - 18, Jesu møde med Maria Magdalene. Og kirken ser sådan ud:


Fortsat god Påske!



2 comments:

Hr. og Fru Danmark said...

Tillykke! Jeg synes, at det er dejligt at følge med på din blog. Jeg kan godt lide den måde, du veksler mellem private ting og ting til eftertanke. Skønt, glæder mig til et år mere.

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak Malika. Det er altid dejligt, at få synspunkter, på det jeg skriver.