Tuesday, December 3, 2013

Sverige - igen.

Alteret i Kapellet på Överås, hvor husbond og jeg giftede os for 32 år siden!
 I fredags kørte husbond og jeg til Göteborg, hvor han havde arbejde på universitetet. Vi nåede en tur omkring Överås, hvor jeg for 37 år siden gik mit første semester. Her er metodistpræster fra hele Norden blevet uddannet siden 1924. Men nu er det slut. Huset summer i dag af andre aktiviteter. Rummene er lejet ud til mange former for kirkelige grupperinger. På et tidspunkt skal også mine kollegaer i Equmeniakyrkans region Väst flytte ind i de smukke omgivelser. - Huset er oprindelig bygget som sommerbolig for en af Göteborgs mægtigste mænd, (læs mere  HER) og det har senere været en dejlig ramme om mange studenters liv. Nu optræder huset af og til i film og tv-serier, seneste så jeg et glimt af den store sal i et afsnit af "Johan Falk."
 Fra Göteborg tog vi færgen til Frederikshavn for at tilbringe weekenden der og i Strandby. Her skulle aflægges besøg, lægges gran på forældregraven, fejres fødselsdage og så skulle vi til gudstjeneste og bagefter være sammen med de Nordjyder, som skal med på turen til Israel i uge 8!Nu er jeg igen på vej i Sverige. Denne gang mod Stockholm, hvor jeg har et møde i dag og onsdag/torsdag skal til "Julefejring" med alle ansatte i hele Equmeniakyrkan. Jeg har kigget efter et program - for: Hvor fin skal man være klædt på? Hvor meget skal vi arbejde? - Er der mon teambuilding med "Lav din egen Surströmming?

5 comments:

Madame said...


Sikke mange dejlige oplevelser! Ja, det bliver spændende, om I skal på teambuilding med "Lav din egen Surströmming :-) Hvor lyder det dejligt med en tur til Israel i uge 8!

Lene said...

Jeg er spændt på at høre om du fandt den rigtige påklædning :-)
Du kommer godt nok meget omkring.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det skal nok blive fine dage - uanset påklædning!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg har lidt forskelligt med - problemet er lidt, hvornår og hvor man evt klæder om:-)

Bente said...

Ingen tvivl om at du finder det rette outfit min søde ven