Friday, December 20, 2013

Lidt ordblind er man vel altid?

Der findes et utal af sprog på kloden - jeg kan begå mig på dansk, svensk og engelsk - men staver ikke sikkert på noget sprog.
En af mine løberuter går forbi Østerport station og ud til Søerne, som jeg så løber langs nordsiden. Der er grusunderlag og ingen biler - faktisk en ret god tur. Alt efter tid og energi løber jeg helt ud til Planetariet og tilbage samme vej. På Dag Hammarskölds Allé passerer jeg den franske skole, som på gavlen har en stor reklame. Jeg skal altid lige læse den to gange for at se, hvad der står:
"BLIV BILINGUAL." I mit hoved bliver det nemlig til "BLIV BINDEGAL"

6 comments:

Rasmine said...

Ophavsfolkene må jo være bindegale! Hvad med at lære at behandle dansk ordentligt!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - tak!

Lene said...

Der er da vist nogen som er mere fransk end dansk i deres sprogformulering, og jeg støtter Rasmines kommentar :-)
Og så er du så sej, at du får tid til at løbe midt i den nok mest travle periode i dit arbejdsliv.

Madame said...

Jeg har aldrig set det ord før - ved du hvad det betyder?
Sikke en dejlig løberute du har!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene, jeg har slet ikke travlt i år. Ingen kirkelige handlinger.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame- jeg tror, de opfordrer til, at man skal blive to- eller flersproget.