Monday, October 21, 2013

Dagligt brød

 
"Herre, din jord bærer mad nok til alle - tak for den del du vil vi skal have!
Hjælp os at dække et langt bord i verden,
som alle kan rejse sig mætte fra!
Amen, amen"
Jeg har hele mit liv bedt eller sunget til bords. Nogen gange foregår det helt stille, andre gange med hele familien, der holder i hånd og synger højt og med flerstemmigt amen. Men selve det at spise, er en daglig påmindelse om Guds godhed mod mig. Pelikanen, der mader sine unger med sit eget blod er et gammelt kristent symbol på Kristus, der gav sit liv for os. Fællesskabet omkring ethvert måltid er altid en lille påmindelse om nadveren. Ligesom nadveren altid er en påmindelse om det daglige måltid!

3 comments:

Lene said...

Tak for et godt og tankevækkende indlæg. Billede nummer 1 kan jeg ikke få øjnene væk fra, hvad forestiller det? Og så har jeg læst forrige indlæg også. Dejlig weekend I har haft sammen og hver for sig. Jeg håber du kan få en rolig mandag. Skulpturen med stigen minder mig om en kunstners skulpturer, jeg så på et galleri i Blokhus en gang, jeg var meget fascineret af de små mennesker, som klatrede rundt omkring. Måske er det samme kunstner.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg afslører det i næste indlæg.
Skulpturen er ganske lille, jeg ved ikke hvem, der har lavet den, men fin er den!

Klas said...

Bordsbön är en god vana, ensam eller tillsammans med andra. God påminnelse om vårt beroende av Herren