Monday, August 12, 2013

3. dag i Oxford

 Mandag var sidste "fridag", vi flyttede fra B&B og ind på Christ Church. Men inden da, var der tid til at gå lidt i byen. Boghandelen Blackwell er jo noget nær Paradis. Billedet gør slet ikke stedet ret. Måske kan du i baggrunden skimte reoler hele det store lokale rundt! Og det er bare en etage. "Oxford Institute of Methodist Theological Studies", som husbond og jeg deltager i, havde fået deres eget bord med udstilling af relevante bøger - fx. nye bøger af nogen af deltagerne i instituttet. Læs mere om institutet HER
 Men alt går ikke op i bøger - vi har spist dejlig mad. Og kigget på kager! Man ser, selv hos konditoren, at vi befinder os i en universitetsby.

 Og så flyttede vi som sagt ind! Så fra aftensmaden og 8 dage frem bliver måltiderne indtaget i Hogwards' spisesal! Det er spisesalen på Christ Church, der har dannet forbillede for den store hall i Harry Potter bøgerne.
Maden serveres - 3 retter - og snakken går på kryds og tværs af bordene. Vi er over 20 lande repræsenteret - alle metodist-teologer - fra "almindelige" præster, som mig selv og til professorer, hvis bøger jeg har læst for længe siden.

4 comments:

Madame said...

Det var da en fantastisk spisesal! Spændende at læse om jeres oplevelser.

Rasmine said...

Christchurch har åbenbart byens mest fotogene spisesal; jeg mener, jeg har set den i flere film.

Du er en af de farlige bloggere. Jeg har aldrig været i Oxford, selv om jeg har engelsk som hovedfag, men jeg må da en dag se den by, som jeg har læst så meget om. Tænk at blive svøbt i klokkeklang i the city of dreaming spires.

De der kager er der virkelig stil over!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er i hvertfald spændende at være her!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - you'll love it!