Thursday, December 6, 2012

Må man give en gave væk?


Den afgående kulturminister fik en gave - eller retttere 2 - af den nye kulturminister. Jeg mente at kunne genkende dem - og ganske rigtigt. Det er de to skåle Marianne Jelved fik som tak for hendes medvirken i Café Qvindfolk. Alle, der er talere hos os, får to små skåle fra den lokale keramiker Irene Frøsig - Galleri-frøsig Men må man det? Altså give en gave væk? Ja, naturligvis - når man fra den ene dag til den anden skal overtage et ministerium og faktisk har tænkt gode tanker om gaven, så må man godt. Og Uffe Elbæk vil aldrig blive taler i Café Qvindfolk - for selvom nogen kalder ham en krukke, så er han ikke en kvinde!
Billedet er fra Information læs artiklen her

4 comments:

Madame said...

Jeg tror også, man kan konkludere at det var en gave, hun var glad for. Normalt synes jeg ikke det er helt godt at give en gave videre, men her er helt o.k. :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - og husbond, der faktisk så overrækkelsen i tv siger, han gjorde det meget sjovt!

Lene said...

Tænk at hun ville give de smukke skåle væk, jeg nyder mine :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg håber, at du beholder dine - jeg har selv et par, og de skal ingen steder. Men hvis jeg bliver minister, ved jeg, hvor jeg kan købe nogen!