Tuesday, September 6, 2011

Kirken, hvor min søster arbejder

På ferien i USA besøgte husbond og jeg mange kirker. Naturligvis også St.Luke's, hvor min søster er ansat som en af præsterne. Menigheden er større end hele den danske metodistkirke, og den er blot en metodistkirke af mange i Memphis TN.

 Der er smukke glasmosaikvinduer i kirkerummet. Det er meget vigtigt i amerikanske kirker, hvor de i vores del af verden hører en bestemt tid til.
 Min lillesøster synes naturligvis det er noget helt særligt, at der er danske flag i mosaikken.
Vi var nok så optaget af, at de havde flere mosaikvinduer med spejdere, som motiv

 Birgittes kontor er lille og hyggeligt og fyldt med minder og samlinger af spændende ting. Der er en plakat fra vores pilgrimsvandring, en samling af kors, muslingerskaller, en skål lavet af oprakte hænder og meget andet.

Metodistkirker kan have mange forskellige størrelser. I aften onsdag, skal jeg til første samling i en af de mindste, nemlig vores menighedsplantning i Aalborg. Vi er, efter 3 år, flyttet til større og bedre lokaler Skovvej 2 i Nørresundby. Jeg glæder mig - til i aften og til at vokse ud af det nye hus.

4 comments:

Lene said...

Et kontor fuld af personlighed, det kan jeg lide. Og så kunne jeg da godt tænke mig det skilt med at kristne ikke er perfekte men tilgivet :-)

Madame said...

Din søsters kontor er vel nok spændende - så fyldt med dejlige ting. Plakaten med den danske kongerække havde jeg hængende i mit teenageværelse. og sikke nogle smukke glasmosaikvinduer du viser her!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg holder også af hendes skilt!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er en rigtig hule, hun har.