Monday, September 7, 2009

Vildgæs på vejen

Jeg har været i Skovhuset hele dagen. Det indbefatter en køretur på et par timer. Lige da jeg skulle dreje fra motorvejen fik jeg øje på en kæmpe flok vildgæs, der holdt hvil på en mark. Jeg parkerede bilen, snuppede kameraet og skyndte mig ind på marken - og efter en bakketop så jeg de mange store smukke fugle. De opdagede naturligvis med det samme, at jeg var der, hvorefter de lettede og fløj videre sydpå.
Fra jeg første gang hørte, at man i keltisk kristendom taler om Helligånden, ikke som en due, men som en vildgås, har jeg været facineret af den fugl. De er udholdende og stærke og kan flyve fra det nordligste af jordkloden til den sydligste del. For mig er det, at møde en vildgås lidt som at se en regnbue - det er en hilsen fra Gud!
Posted by Picasa

4 comments:

Madame said...

Hvor er det smukt at se! Og det er næsten ikke til at forstå, at vildgæs kan flyve så langt.

Det var spændende at læse, at man i keltisk kristendom taler om Helligånden som en vildgås!

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja - jeg blev betaget af det med det samme. Det giver god mening.

Lene said...

Både regnbue og vildgæs er et bevægende syn :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak Lene!