Tuesday, April 8, 2008

Oh Gud, du hellige Ånd!





Oh Gud, du hellige Ånd, kom ind i mit hjerte!
Blæs alt det ud, som er dig imod
og indblæs i dets sted, det som er fra dig.
Herre, helliggør mig; min ånd, min sjæl og min krop.
Gør mig til din helligdom,
hvor du for evigt kan bo.
ved Jesus Kristus, vor Herre. Amen
Pinsedag, ”Tidebönsboken” Libris 2004
***
Jeg har brugt min dag på at forberede retræterne i Skovhuset. En del af arbejdet har bestået i at samle bønner om og til Helligånden. Det, at Jesus sender os Helligånden, Guds egen Ånd, og at Ånden tager bolig i vore hjerter for at forny os og genoprette Gudsbilledet i os - det er så stort, og noget fuldstændig unikt for kristendommen.
Snart fejrer vi Kristi Himmelfart og derefter Pinse. Retrætedagene er forberedelse til Pinsefejringen.
Foto: Flemming Nyberg

1 comment:

Tine Gjessø said...

jeg ønsker for jer, at I får en god retræte...
skal med YFC-bestyrelsen i sommerhus!