Monday, March 28, 2016

Påskedage

 Det er Påske og fasten er forbi! I år har jeg valgt ikke at drikke kaffe i de 40 dage fra Askeonsdag til Påskedag. Tidligere har jeg valgt ikke at spise kød, men ikke i år. Jeg har ikke noget imod at drikke the - men jeg har savnet kaffen meget! Mange gange om dagen bliver jeg mindet om, at det er faste, vi er på vej mod Påske - og hvad er det nu, det handler om? For mig er fasten en vigtig tid - at frivilligt afstå fra noget for at minde mig selvom, at der er noget i livet, som er vigtigere end mig selv, og hvad jeg har lyst til! - I år er jeg nok kommet til at nævne mit afsavn fra kaffe - hvilket bl.a. resulterede en pakke, som først måtte lukkes op påskedag med specialkaffe og et sødt kort.
Påskedag fejrede jeg gudstjeneste i Centrumkyrkan i Bjuv - hvor vi begyndte med at tænde alterlysene og sætte blomsterne ind efter at have hilst hinanden med ordene: "Kristus er opstanden! - Ja, Han er sandelig opstanden!"
 Vi har haft familien hjemme i  påskedagene og vi har nydt hinandens selskab. William har fundet påskeæg, bygget LEGO og leget med sin ipad. Vi har været på legeplads og gået ture.
 I dag var vi i Botanisk Have og i væksthusene, hvor der er skønne blomster og flotte planter - altid noget at kigge på og studere.
 Udenfor står mange forårsblomster i fuld flor - fra uge til uge sker der noget nyt.

 Også honningbierne var igang - jovist er det forår!
Lørdag var vi i Helsingør, på Søfartsmuseet, som jeg tidligere har fortalt. Vi var forbi Kronborg, hvor jeg fik lov at tage et opstillingsbillede af "nogle af mændende i mit liv." Vi har de dejligste påskedage.

2 comments:

Lene said...

Dejligt at I også nåede at fejre påske sammen med William. Hans far har da fået kørt noget frem og tilbage mellem Nordjylland og København :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - sønnen er heldigvis meget glad for sin bil :-)