Sunday, August 23, 2015

Jernmænd og andre mennesker.

 Vi fire ansatte i Equmeniakyrkans RegionSyd tilbragte fredagen sammen på Örestrand ved Kullen. Vi arbejdede med at virkeliggøre visioner for vores lille region. Vi arbejde effektivt, og havde også tid til en tur langs Öresund i det fine vejr.
 Da jeg kom hjem, havde husbond stegt fisk og gjort klar til at modtage William og hans far, inden han selv skulle på rulleskøjtetur med alle de andre, der løber 20 km på rulleskøjter hver anden fredag aften.

Lørdag var fridag sammn med William og hans far. Vi var i Kongens Have, hvor der er mange ting at tage sig til - på legepladsen, i nyttehaven, man kan lytte til fortællinger fra træerne og i lørdags var der forestilling fra Det Kongelige Teater, som gav smagsprøver på kommende sæson med både opera og ballet.

 Senere på dagen skulle der købes biler, bøger og LEGO. Og vi så naturligvis en masse liv i byen - bl.a. flere brudepar. Hjemme spiste vi flæskesteg inden vi tog i Tivoli. Her var jeg nødt til at få et nyt guldkort - det gamle var slidt op :-)
 Søndag begyndte tidligt - jeg skulle til Mörrum i Blekinge, en tur på 190 km. Her var jeg sammen med en af de andre i RegionSyd med til en menigheds-dag med gudstjeneste og samtale. Der var pyntet til fest og mad og kager var gode - vi var ikke mange, men der er kvalitet i det fællesskab.
 Hjemme i København igen blev der tid til en lille cykeltur til Olafur Eliassons nye cirkelbro.
Den er sjov og spændende, og flot. Nu glæder vi os til skydebroen over havnen også bliver færdig. Også den skulle have været indviet i går, men den er ikke klar endnu. Byen har delvis været afspærret i weekenden pga Ironman-konkurrencen. Når man ser de udmattede mennesker, som vakler hjemad efter endt gennemførsel, er det svært at begribe, hvorfor så mange føler trang til at være med. OK - ikke alle ser udslidte ud, men jeg tænker alligevel, om ikke al den energi kunne have været brugt anderledes. Der er en underlig kontrast mellem Ironmændende (af begge køn) og den lille menighed, som længes efter at dele liv og fællesskab med andre!

1 comment:

Madame said...

Jeg glæder mig til at se den nye cirkelbro - hvor er det smukke bileder fra dine hyggelige dage!