Monday, December 22, 2014

Marias dag 4. søndag i advent

4. søndag i advent fejrede vi Maria i gudstjenesten i Västerkyrkan i Lund, hvor jeg prædikede. Det er en yndlings-søndag i mit kirkeår. At tale, synge og se billeder af kvinden, der sagde ja til at føde Guds Søn til verden, er stort.
Hun er et forbillede i tro og indstilling til Gud, og jeg bliver aldrig færdig med at glæde og undre mig over underet, at Guds blev menneske, for at dele liv, død og opstandelse med os og hele skaberværket. - Datterbarnet, der deler navn med Jesu mor, var med mig i Lund - dejligt! Resten af dagen er brugt til at handle gaver og mad og til at forberede juledagene. Det er hyggeligt. De unge er hjemme ind i mellem, og vi glæder os over, at være sammen med vores børn og deres venner.

4 comments:

Lene said...

Det lyder som en dag med plads til både eftertanke, glæde og travle gøremål :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - som jeg holder aller mest af det!

Madame said...

Det lyder som en dejlig jul hos jer, Charlotte - rigtig glædelig jul!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Tak og i lige måde!