Thursday, October 13, 2011

Royalt besøg

"Sælges ikke fem spurve for to skilling? Og ikke én af dem er glemt af Gud." 
Da jeg kom hjem fra dagens gudstjeneste på Strandgården, vores lokale plejehjem, blev jeg mødt i døren af husbond, der henledte min opmærksomhed på en lille gæst, der var kommet til vores trappe. Den sødeste lille fuglekonge sad og skuttede sig uden at tage sig af, at jeg gik ind i huset.
 Husbond havde sat mad og vand til det lille kræ, som vi var overbeviste om, var døden nær. Jeg tog billeder, fuglen rørte stadig ikke på sig, og vi gik ind for at spise. På et tidspunkt lukkede Jørgen "Frue", min gravhund ud. "Nej", råbte jeg, "Det går ikke, hunden æder den lille fugl!" -
Men, det der skete var, at fuglekongen lettede og fløj sin vej! - Jeg er ikke i tvivl om, at det var en fuglekonge, men dens "krone" var ikke rund, nærmest bare en stribe. Måske er det en fugle-prins, vi har haft besøg af?

3 comments:

Lene said...

en lille punkerprins :-)
Sikke et flot besøg, I må føle jer beæret, og tænk at du kunne gå forbi den. Godt den fløj, da jeres hund kom :-)

Madame said...

Sikke nogle dejlige billeder! Og det var vel nok godt, at fuglen fløj - så er der håb om, at den klarer sig! Jeg ser jævnligt fugle, der er fløjet ind i et vindue, og som må sidde og sunde sig en rum tid, før den kan flyve igen. Det kunne måske være årsagen her.

Anne Thompson said...

Hvor ér den fin! Det er sandelig royalt besøg, der vil noget! Godt I tog jer af den :-)
Jeg har en gang holdt en lille forslået fuglekonge, der var fløjet ind i vores vindue. Den fik også lidt vand - så var den flyveklar.