Sunday, November 18, 2007

Rock i synagogen

I dag er det 7. gang vi har haft koncert med Phil Mason & His All Stars. Det er herlige mennesker fra England, som spiller New Orleans jazz. Her ser vi deres glade og herlige klarinetist.
Phil Mason himself omgivet af sit swingende orkester. Ved første øjekast troede jeg, der var mere end en af musikerne, jeg ikke havde set før. Men så viste det sig, at de bare var blevet klippet - fx. trommeslageren.
Kirken var fyldt - 150 mennesker. Mange kommer langvejs fra. Et år fik jeg en uforglemmelig kommentar af en af tilhørerne i kaffepausen. Han forklarede mig, at han bedre kunne li' at høre orkesteret i kirken, end på traditionelle spillesteder for, som han sagde: "Her behøver jeg ikke at danse!"
I går var der endnu flere folk i kirkehuset - faktisk rigtigt mange - foruden englene selvfølgelig! Da havde vi nemlig julebazar. Nu er nogle af englene fløjet med mennesker hjem for at gøre klar til julen. Eller i det mindste til advent. Her i huset kommer juleenglene ikke frem før den 10. december. Vi skal nemlig samle kræfter til en stor højtid - Jesu fødselsfest - som varer til d. 6. januar

No comments: