Monday, September 10, 2007

God is greatly to praised!

Vores gospelkor CHOSEN har haft besøg af Solomon Facey fra London og Peter Steinvig fra København denne weekend. Vi var 30 sangere, ikke kun fra vores eget kor, som havde to forrygende dage. Solomon lærte os, at gospelsang består af tre ting: Udstråling/hvordan vi ser ud - hvordan vi synger/lyder og resten er Helligånden!
Alle 8 sange skal læres udenad - koncentration er nødvendig.
Men det er så sjovt - en helt speciel oplevelse. I et kor lærer man mange ting om det at være menneske og kristen. Fx. at det er bedst ikke at være alene - det bliver meget bedre med flere stemmers harmoni. Taknemmelighed over at andre mennesker har brugt tid på at lære at spille. Og at følge dirigenten - hele tiden; uopmærksomhed fører omgående til fejl. Sådan er det jo også i livet med Gud - når jeg overmodigt tror, at nu kan jeg selv - i dag klarer jeg mig uden morgenbønnen, ja, så går det ikke.
I forbindelse med gospelworkshops sker det altid, at jeg vågner om natten, og med det samme kører en af sangene. Fx:
"Praise is what I do - praise is who I am"

No comments: