Thursday, March 22, 2007



Godt så!
Efter at have haft glæde af at læse andres blogs gennem lang tid, vil jeg prøve selv!
Marehalmen er for mig et billede på, at noget tilsyneladende umuligt kan lade sig gøre. Jeg mener, planten vokser i sand!
Og den kan være begyndelsen på at tæmme sandet, så mere kan vokse, land kultiveres og mennesker leve.
Om troen er aldrig så lille, eller håbet aldrig så svagt: "Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Den gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag. Den finder ikke sin glæde i uretten, men glæder sig ved sandheden. Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt."
Paulus i 1. Korinterbrev 13: 4 - 7 .
Gud kærlighed er altid først. "Gud kan kun elske", sagde Broder Rogert fra Taizé.
Der findes kun én Kærlighed, men den har forskellige udtryk.
"He loves us, because He loves us" sagde Susanna Wesley om den guddommelige, ubegribelige kærlighed.
(tak til fætter Flemming for billedet!)

7 comments:

Thomas Risager said...

Kære Charlotte

Velkommen til bloggerland. Jeg ved at jeg vil få glæde af at følge med på din blog.

Kærlig hilsen

Thomas

Tine Gjessø said...

YES! Cyberspace - nu med Charlotte!

Anne Thompson said...

Kære Charlotte!
Sådan! Jeg glæder mig til at følge med.
Kærlig hilsen, Anne

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak for velkomsten!
Ja, det bliver sikkert fint at være med! Tak for inspirationen.
Guds fred og alt godt
Charlotte

Anonymous said...

Kare Sos,
Sikken en fin blogg du har faet lavet. Det er dejligt at folge dine tanker. Jeg holder med dig i din holding om OL. Vi boede i Atlanta da der var OL og det var ikke nogen god oplevelse.
Karlig hilsen fra din soster som nu bor is "Elvis's" by, hvis det hedder sadan pa dansk.
Birgitte

Ole Birch said...

Hej CT
Med din forkærlighed for at gå ture langs stranden og din interesse for ørkenfædrene (2 steder der har sandet til fælles) kan man så kalde dig en ørkenmoder :)

Ole

Louise Aaen said...

Kære Charlotte
Tak for en ny og frimodig blog.
Du rammer altid plet i din beskrivelser af verden og livet med Gud, hvilket tit leder mig til sjælefred, når troen er forsvindende lille, men håbet stort. Guds kærlighed er der gennem det hele. Han er årsagen til at det er muligt at sove roligt gennem natten og stå op om morgenen på ny.

kh Louise